Captain’s Club wil ondernemers helpen met concreet advies!
Ondernemers zijn het ook aan zichzelf verplicht om buiten hun eigen bedrijf te treden en engagement te tonen waar de maatschappij ook haar voordeel bij doet. Dat is precies wat het nieuwe businessnetwerk Captain’s Club beoogt. Een groep bevriende jonge en ietwat rijpere West-Vlaamse ondernemers zetten hun idealisme en hun groot hart om in de praktijk. Om het West-Vlaams ondernemerschap mee vooruit te helpen.
Het startschot werd de voorbije dagen gegeven bij autodealer Vandecasteele uit Kortrijk. Het begon met een infoavond rond fiscaliteit waar een 70-tal aanwezigen op afkwamen om te luisteren naar het boeiende betoog van Frank Van Gool (Renta).
Vervolgens werd de Capain’s Club officieel boven de doopvont gehouden. “De Captain’s Club wil een groepering zijn van toonaangevende ondernemers binnen verschillende sectoren (automotive, bouw, IT tot zelfs horeca) die zich vanuit een back to basics gevoel rond een netwerk verenigen”, vertelt Thibaut Martens, marketing manager bij Group Vandecasteele en Vancia Car Lease. “Er is meer dan ooit nood aan duidelijke informatie-uitwisseling. Wij ontwarren het kluwen van infoavonden, netwerkmomenten en café’s, en willen meteen to the point komen met concrete info voor andere ondernemers. We bieden expertise die steeds ter zake is, met de bedoeling bedrijfsleiders iets bij te brengen.”
De Captain’s Club is een initiatief van jong en iets ouder geweld, waaronder Gregory Van Wonterghem (Huis Van Wonterghem), Guy Hannosette (Vancia), Guy Dedeyne (bouwbedrijf Dedeyne), Alexander Vanlerberghe (Aqualex), Geoffrey Vander Schelden en Hendrik Béatse (Effix), Carl Vercaempt (Travelexpo), Steve Coryn (Vandecasteele) en Thibaut Martens.